ПРОЕКТ BG05M2OP001-2.016-0005

Дейности по проект BG05M2OP001-2.016-0005

Дейност 1 - Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми между Югозападен университет „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“, с издаване на общи дипломи, както и разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с асоциираните партньори

Дейност 1

РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ МЕЖДУ ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“, С ИЗДАВАНЕ НА ОБЩИ ДИПЛОМИ, КАКТО И РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СЪВМЕСТНИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ С АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ

Описание:

Дейността е насочена към разработването и въвеждането на 7 нови съвместни учебни програми на български език между партниращите организации ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“. Предвижда се новите програми да бъдат „хибридни“, обхващайки общо три професионални направления 5.3Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление. В допълнение, съвместно с асоциираните партньори, 5 от програмите ще бъдат разработени и на английски език. Описание на новите програми:

  • ТЕХНОЛОГИЧНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО – (МП) – направления 5.3 и 3.7

Специалността ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват предприемаческа дейност в малките, средните и големите предприятия в областта на технологиите и иновациите. Това е “хибридна” специалност, която ще съчетава модерното инженерно образование, с акцент върху технологиите, със задълбочени и комплексни познания в областта на икономиката, предприемачеството и управлението на фирмата.

  • КОРПОРАТИВНА СИГУРНОСТ – (МП) – направления 5.3 и 3.7

Специалността ще бъде ориентирана към подготовка на специалисти, способни да организират, осъществяват и управляват дейности, свързани със сигурността в организации от различни сфери. Тя е интердисциплинарна специалност, която съчетава знания в управленски, психологически и правен аспект със знания, свързани с осигуряване на сигурността в организациите.

  • СОЦИАЛНА ЛОГИСТИКА – (МП) – направления 5.3 и 3.7

Програмата има за цел да задоволи нарастващите потребности на обществото, публичната сфера и бизнеса отвисоко квалифицирани специалисти от областта на логистиката. Обучението ще бъде насочено към подготовката на специалисти с компетентности в областта на логистиката и публичната и социалната сфера, работещи в активно променяща се среда, и способни да интегрират традиционни и иновативни функции и аспекти на логистиката с потребностите на обществото.

  • АУТСОРСИНГ И КИБЕРСИГУРНОСТ – (МП) – направления 5.3 и 3.7

Програмата ще е с основен акцент върху нуждите на бизнеса от квалифицирани специалисти в областта на инженерните и компютърни науки, по-специално в киберсигурността. Учебната програма ще бъде в съответствие с настоящите тенденции за необходимостта от квалифицирани специалисти, способни да реализират самостоятелност и отговорност на своите знания, умения, лични и професионални компетентности в областта на информационната сигурност.

  • ГЕОПРОСТРАНСТВЕНО РАЗУЗНАВАНЕ И АНАЛИЗИ – (МП) – направления 5.3 и 4.4

Програмата ще бъде единствена в Източна Европа. Специалистите по геопространствено разузнаване използват редица инструменти и ресурси, за да идентифицират и оценят информацията за физическото местоположение, неговите характеристики и свързаната с тях човешка дейност. Тази информация позволява на лидерите да вземат информирани критични решения. Геопространственото разузнаване влияе на политически, военни, дипломатически, екологични и операции за възстановяване при бедствия на всяко ниво на управление.

  • МЕНИДЖМЪНТ И ИКОНОМИКА НА ОКОЛНАТА СРЕДА – (МП) –направления 5.3 и 4.4

Единствената на Балканския полуостров МП по мениджмънт и икономика на околната среда ще развива умения, необходими на днешните екологични мениджъри, политици, консултанти и учени за справяне с проблемите на околната среда на местно, регионално и глобално ниво.

  • РЕГИОНАЛЕН МЕНИДЖМЪНТ И ГРАДСКА ИКОНОМИКА – (МП) – направления 5.3 и 4.4

Единствената по рода си в Югоизточна Европа МП Регионален мениджмънт и градска икономика ще е свързана с изследване на социално-икономически проблеми с регионални или пространствени измерения посредством различни комбинации от аналитични и емпирични изследователски методи. Програмата ще предоставя задълбочени знания и умения по пространствена, междурегионална и теория на местоположението в контекста на икономическите, социалните и политическите системи.

Начин на изпълнение

Дейността по разработването и въвеждането на програмите ще се изпълнява от екип, включващ 15 преподаватели от страна на ЮЗУ, 10 от НВУ и 15 от СУ „Св. Климент Охридски“. Организациите-партньори ще имплементират ново разработените учебни програми като организират процес на съвместно преподаване, включително издаване на съвместни дипломи на завършилите студенти. От страна на водещата организация, дипломите ще се издава в професионално направление 5.3, от страна на СУ - в професионално направление 4.4 и от страна на НВУ - в професионално направление 3.7. Съвместно с асоциираните партньори ще бъдат разработени на английски език 5 от програмите, като участие ще вземат и преподаватели от асоциираните партньори - Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ-ТУСИБ.

Тя ще стартира през първи проектен месец и ще бъде извършена в рамките на три проектни месеца.

Резултат

  • 7 броя разработени и въведени нови съвместни учебни програми в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление от партниращите си български висши училища, които в периода на изпълнение на проекта ще бъдат прилагани от съответните висши училища в обучението на техни студенти;
  • 5 броя разработени и въведени нови съвместни учебни програми на английски език в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление от български висши училища в партньорство с асоциираните партньори Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ;
  • 248 студенти, записани в новите учебни програми, преподавани съвместно от български висши училища за една академична година;
  • 38 студенти, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища за една академична година
  • 98 % дял на студентите, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс
  • 98 % дял на студентите, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс
  • 3 висши училища, въвели нови учебни програми със споделено използване на ресурси;
  • съществено повишено качество образователния процес в трите висши училища и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
  • изградена устойчива и ефективна връзка между трите висши училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление;
  • постигнато хармонизиране на предлаганите от трите висши училища програми и търсените от пазара на труда квалификации;
  • модернизирано учебно съдържание и методи на преподаване в ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“.

Месец за стартиране на дейността 1

Продължителност на дейността(месеци) 3>/p>

Дейност 2 - Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение

Дейност 2

Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение

Описание

Дигитализацията на висшето образование е от съществено значение за изграждането на цифрова екосистема, която да се подобри и подпомогне взаимодействието между студенти и преподаватели. Дигиталната екосистема ще позволи на организации-партньори да съсредоточат енергията си върху улесняване на работата за всички участници в образователния процес, включително и предоставяне на редица нови образователните модели. Програмите с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, ще подобрят ефективността на учебния процес в системата на висшето образование.

В рамките на дейността се предвижда разработването и въвеждането на 7 програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение в направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.

Начин на изпълнение

Изпълнението на дейността ще се осъществява от общо 52 преподаватели, включително привлечени специалисти от практиката, от които 12 души от страна на ЮЗУ, 25 от НВУ и 15 от СУ „Св. Климент Охридски“.

Процесът по създаването на всяка една от дигитални учебни програми ще включва разработването на дигитален учебно-методически комплекс.

Дейността ще стартира през четвърти проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет проектни месеци.

Резултат

  • въведени 7 нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, които в периода на изпълнение на проекта ще се прилагат от съответните висши училища в обучението на техни студенти.
  • 220 студенти, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание
  • 90 % дял на студентите, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание
  • Съществено повишено качество на българското висше образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование
  • Изградена устойчива и ефективна връзка между трите висши училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование
  • Разширена и укрепена мрежа за учене през целия живот и широко приложение на различни електронни форми за дистанционно обучение, планирани в Стратегията за развитие на висшето образование в Република България (2014-2020 г.)
  • Модернизирано учебно съдържание и методи на преподаване чрез въвеждането на 7 нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение в три професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление

Месец за стартиране на дейността 4

Продължителност на дейността (месеци) 20

Дейност 3 - Разработване и внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес

Дейност 3

РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ, ЕЛЕКТРОННИ РЕСУРСИ И ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС

Описание

Дейността е насочена към създаване на дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността ще се разработи и приложи дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии за целите на въвеждането на разработените в рамките на проекта нови учебни програми с дигитално образователно съдържание и за дистанционно обучение. Разработването и внедряването на дигиталното учебно съдържание ще се извърши от висококвалифициран екип от преподаватели от страна на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“, който ще създаде електронните учебни ресурси за новите магистърски програми и ще ги интегрира в облачните и електронни платформи, които ще се изградят в рамките на проекта. В рамките на дейността се предвижда разработването и внедряването на електронно учебно съдържание за 7 програми в направленията 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление: Технологично предприемачество, Корпоративна сигурност, Социална логистика, Аутсорсинг и киберсигурност, Геопространствено разузнаване и анализи, Мениджмънт и икономика на околната среда, Регионален мениджмънт и градска икономика.

Разработеното съдържание ще включва следните електронни елементи:

  • Дигитално Учебно съдържание по всяка тема – това ще включва лекции по всяко едно занятие, които ще бъдат преработени по стандарт SCORM, практически казуси, интерактивни презентации, видеа, мултимедия, онлайн викторини и др.;
  • Дигитален Учебник по дисциплината – изработен на електронен носител. Всяка глава/тема ще включва въведение, съдържателна част, изброени ключови думи и понятия, въпроси за самоподготовка на обучаемите, които да акцентират върху основните моменти на главата/темата, списък на използваната/препоръчителната литература, приложения и кратко представяне на автора.

Начин на изпълнение

Изпълнението на дейността ще се осъществява от общо 34 преподаватели, включително привлечени специалисти от практиката, от които 15 души от страна на Водещата организация, 4 от НВУ „В. Левски“ и 15 от страна на партньора СУ „Св. Климент Охридски“.

За успешното внедряване на дигиталното учебно съдържание, е необходимо израждането на специфична онлайн среда в трите университета.

Дейността ще стартира през тринадесети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на десет проектни месецa.

Резултат

  • Разработено дигитално учебно съдържание за 7 нови учебни програми в професионални направления 5.3Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление;
  • Въведени 7 нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, които в периода на изпълнение на проекта ще се прилагат от съответните висши училища в обучението на техни студенти;
  • 243 студенти, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание;
  • 98 % дял на студентите, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание;
  • Ефективно използване на съвременните информационни и мрежови технологии в сферата на образованието;
  • Повишаване на качеството, обогатяване на учебното съдържание и въвеждане на иновационни образователни технологии и методи в учебния процес;
  • Въведени интерактивни методи за обучение чрез дискусии, съвместни проекти и постоянна комуникация между преподавател и обучаем;
  • Повишаване на ефективността и развитието на електронните форми на дистанционното обучение;
  • Постигане на европейско качество на висшето образование и модернизирането му в съответствие с европейските критерии;
  • Повишаване качеството на образование чрез поставяне на университета в реална конкурентна среда, както на национално, така и на международно ниво;
  • Изградена устойчива и ефективна връзка между трите висши училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление;
  • Постигнато хармонизиране на предлаганите от трите висши училища програми и търсените от пазара на труда
  • квалификации;
  • Модернизирано учебно съдържание и методи на преподаване в ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“.

Месец за стартиране на дейността 13

Продължителност на дейността (месеци) 10

Дейност 4 - Закупуване на софтуер и/или ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряването на облачни технологии в образователния процес в ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ И СУ „Св. Климент Охридски‘‘

Дейност 4

ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР И/ИЛИ ИКТ ОБОРУДВАНЕ, НЕОБХОДИМИ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНО ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ И ПРОГРАМИ И ЗА ВНЕДРЯВАНЕТО НА ОБЛАЧНИ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС В ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ‘‘

Описание

Дейността е насочена към закупуването на софтуер и оборудване, необходими за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и дистанционни програми по настоящия проект. В ЮЗУ „Неофит Рилски“ и НВУ „Васил Левски“ ще бъдат реализирани следните поддейности:

  1. ИЗГРАЖДАНЕ НА ДИГИТАЛНИ ЦЕНТРОВЕ

Необходимо е да се придобие ИКТ за дигитализиране на библиотечния фонд в двата университета.Дигитализацията на обекти от фондовете на библиотеката (книги, каталози, албуми и други) осигурява тяхното съхранение, запазване и възможност за последващо предоставяне в мрежова среда за използване в електронен вид от студенти, преподаватели, изследователи и други лица. За дигитализиране на библиотечния фонд е необходимо придобиване на дигитален център със съответния софтуер за двете библиотеките на НВУ „В. Левски“ и ЮЗУ „Н.Рилски“. Дигиталният център ще включва високотехнологичен скенер, работни станции за документиране и обработка на дигиталните обекти, сървъри и оборудване за осигуряване на непрекъснато функциониране.

  1. ЗАКУПУВАНЕ НА СОФТУЕР ЗА ДИГИТАЛНИ ЦЕНТРОВЕ

Софтуерът за дигиталните центрове осигурява пълна функционалност на библиотеките, като използва модули на библиотечна система с цялостна функционалност на дейностите по обработка и отчетност на библиотечните фондове и предоставя широк набор от онлайн услуги за студентите. Чрез включените модули се предоставя възможност за постигане на бързи резултати в работата на служителите в библиотеката и съвременно обслужване на читателите.

В последствие системата може да се надгражда с допълнителни модули с цел осигуряване на устойчивост и постоянна модернизация.

  1. ИЗГРАЖДАНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА ON-LINE ВИДЕООБУЧЕНИЕ

Центърът дава възможност за аудио и видео връзка между студента и преподавателя, използване на виртуална бяла дъска, възпроизвеждане на аудио и видео файлове към уроците, както и опция за чат и споделяне на файлове между участниците.

Начин на изпълнение

Закупуването на оборудване по настоящата дейност е пряко свързано и необходимо за изпълнението на проекта и ще бъде изпълнено при спазване на принципите за икономичност, ефективност и ефикасност. За формиране на цените е направено подробно пазарно проучване на доставчиците, предлагащи в асортиментната си листа софтуера и ИКТ оборудването, необходими за разработването и въвеждането на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряването на облачни технологии в образователния процес, в съответствие с нормативната уредба на ЗОП за организациите-възложители.

Дейността ще стартира през трети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и два проектни месеци.

Резултат

  • Закупено оборудване за целите на разработването и внедряването на дигитално образователно съдържание;
  • Успешно осъществена модернизация на учебните програми и въвеждане на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес;
  • Успешно въведени 7 програми с дигитално образователно съдържание, вкл. и програми за дистанционно бучение;
  • Изградени модерни центрове за дистанционно обучение и онлайн видеo обучения в три водещи ВУ в България, предлагащи всички необходими функционалности и технически възможности за прилагане на качествено и съвременно дистанционно електронно образование.

Месец за стартиране на дейността 3

Продължителност на дейността (месеци) 22

Дейност 5 - Обучения на преподавателите от ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“

Дейност 5

ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ ОТ ЮЗУ „НЕОФИТ РИЛСКИ“, НВУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“ И СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“ В БЪЛГАРИЯ

Описание

Дейността предвижда обучения за преподавателите от ЮЗУ „Н. Рилски“, НВУ ''В. Левски'' и СУ ''Св. Климент Охридски'' с цел придобиване и усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и придобиване и усъвършенстване на дигитални умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. Обученията по чужд език ще спомогнат за включването на по-голям брой преподаватели в краткосрочни специализации в асоциираните партньори, както и в изходящите мобилности с цел обучение, преподаване и научноизследователска дейност. Уменията по чужд език са от голямо значение за процеса на разработване на съвместни учебни програми с асоциираните партньори. За да бъдат по-гъвкави в методите си на преподаване и предвид нуждата от смесени форми на обучение – присъствена и онлайн, в проекта са предвидени обучения, както за повишаване на дигиталните умения, така и за работа с уеб-базирани образователни технологии. Те ще допринесат за повишаване на оценката на двете ВУ в област „Дигитална трансформация и способност“ на инструмента HEInnovate.

За преподавателите на ЮЗУ „Н. Рилски са предвидени следните обучения:

  1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ

- Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо -160 ч)

- Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо-80 ч)

- Курсове по професионална терминология на английски (интензивно-24 ч).

Те ще включват следните модули:

- професионална терминология на английски език в областта на ИКТ

- професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки

  1. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НАПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ:

- курсове по използване на съвременни дидактически средства

- курсове по подготовка на материали в електронен формат

- курсове по използване на облачни технологии в обучението

- курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение

- курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми

За преподавателите в НВУ „В. Левски“ са предвидени следните обучения:

  1. ЕЗИКОВИ КУРСОВЕ:

- Базисен курс по английски език I-во ниво (продължаващо -160 ч)

- Базисен курс по английски език II-ро ниво (продължаващо -80 ч)

- Курсове по професионална терминология на английски език (интензивно -24 ч.).

Те ще включват следните модули:

- професионална терминология на английски език в областта на ИКТ

- професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки

  1. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 ЧАСА) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НАПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ:

- курсове по използване на съвременни дидактически средства

- курсове по подготовка на материали в електронен формат

- курсове по използване на облачни технологии в обучението

- курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение

- курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми

За преподавателите в СУ „Св. Климент Охридски“ са предвидени следните обучения:

  1. ИНТЕНЗИВНИ ОБУЧЕНИЯ (ПО 24 Ч.) ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА ДИГИТАЛНИТЕ УМЕНИЯ НАПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ
  • курсове по Предприемачество
  • курсове по професионална терминология на английски език в областта на информационните и комуникационни технологии в икономическите науки
  • курсове по професионална терминология на английски език в областта на икономическите науки
  • курсове по използване на съвременни дидактически средства за преподаватели
  • курсове по подготовка на материали в електронен формат
  • курсове по използване на облачни технологии в обучението
  • курсове по използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение
  • курсове по създаване на видеоклипове и учебни филми
  1. ПРОДЪЛЖАВАЩИ ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ 80 АКАДЕМИЧНИ Ч.
  • курс GIS
  • курс Регонални изследвания
  • курс Екосистемни услуги
  1. ПРОДЪЛЖАВАЩИ ОБУЧЕНИЯ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ 160 АКАДЕМИЧНИ Ч.
  • курс GIS
  • курс Remote Sensing

Начин на изпълнение

Изпълнението на дейността ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта. За провеждането на обученията ще се използва материално-техническата база на трите ВУ. За всички курсове ще бъдат избрани външни преподаватели, след провеждане на открит, прозрачен и публичен подбор. Участниците във всяко от обученията ще получат сертификат/удостоверение за успешното му завършване.

Дейността ще стартира през трети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и седем проектни месеци.

Резултат

  • Успешно организирани и проведени 31 обучения за повишаване на квалификацията на преподавателите от ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“;
  • Постигнато преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на преподавателите във ВУ и стимулиране на най-добрите преподаватели;
  • Подобряване на уменията на преподавателите за използване на ИКТ - базирани иновационни образователни технологии;
  • 120 преподаватели, придобили и усъвършенствали езиковите си компетентности по английски език;
  • 55 преподаватели подобрили професионалната си терминология на английски език;
  • 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за използване на съвременни дидактически средства;
  • 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за подготовка на материали в електронен формат;
  • 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за използване на облачни технологии в обучението;
  • 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за използване на платформи за асинхронно и синхронно обучение;
  • 70 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за създаване на видеоклипове и учебни филми;
  • 40 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за работа с географски информационни системи;
  • 20 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за работа с регионални изследвания;
  • 20 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си в сферата на екосистемните услуги;
  • 20 преподаватели, подобрили уменията и компетентностите си за работа с Remote Sensing.

Месец за стартиране на дейността 3

Продължителност на дейността (месеци) 27

Дейност 6 - Провеждане на краткосрочни специализации в асоциираните партньори

Дейност 6

ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ В АСОЦИИРАНИТЕ ПАРТНЬОРИ

Описание

Дейността предвижда провеждането на краткосрочни специализации на преподаватели на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“ в асоциираните партньори по проекта – Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ -ТУСИБ.

Краткосрочните специализации в асоциираните партньори ще представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища (кандидат и партньори) в чуждестранните асоциирани партньори, които са удостоени с харта за висше образование „Еразъм“.

 Предвидените специализации са в областта на киберсигурността, ИКТ логистиката, аутсорсинга, регионалния мениджмънт и опазването на околната среда и технологичното предприемачество и са с продължителност 2 седмици или 1 месец.

Целта на специализациите е придобиване и усъвършенстване от страна на преподавателите на дидактически знания и умения; чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии и умения за „проблемно базирано“ преподаване.

За преподавателите от трите ВУ – партньори по проекта, участието в краткосрочни специализации е необходимо и важно, тъй като съвременното образование изисква преподавателите непрекъснато да актуализират и усъвършенстват знанията, уменията, компетентностите си, да се запознават с новости в образованието и в методиката на преподаване на европейско и световно ниво.

Краткосрочните специализации ще доведат до повишаване качеството на работата със студентите и ще мотивират за професионално изпълнение на задачите.

Начин на изпълнение

Краткосрочните специализации ще бъдат проведени в Румъния, в Академията за сухопътни войски "Николае Балческу" в Сибиу, Университет “Спиру Харет” Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ - ТУСИБ. Там преподавателите ще усъвършенстват своите дигитални умения, работата си с дистанционни платформи за обучение, както и ще имат възможност да преподават на студентите в тези университети.

Изпълнението на дейността ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта. Допустима целева група за тази дейност са само преподаватели от включените в проекта професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.

Краткосрочните специализации ще бъдат удостоверени от чуждестранните асоциирани партньори с документ(удостоверение/сертификат) за успешно приключила съответно двуседмична или едномесечна специализация, подписан от приемащата страна, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността.

Дейността ще стартира през седми проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и четири проектни месеци.

Резултат

  • 100 участници в различни форми на мобилност, които са с повишена квалификация и умения и по-добра реализация;
  • 100 преподаватели във висши училища, включени в програми за повишаване на квалификацията;
  • 90% дял на преподавателите, преминали краткосрочни специализации в асоциирани партньори в чужбина по настоящата процедура, които са останали на работа във висшето училище – кандидат/партньор 6 месеца след приключване на проекта;
  • 100 % дял на преподавателите във висши училища, от включените в дейности по настоящата процедура, получили удостоверение за успешно премината програма за повишаване на квалификацията;
  • Постигната интернационализация на висшите училища – партньори по проекта;
  • Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите на дидактически знания и умения;
  • Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология;
  • Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите дигитални умения, включително използване на ИКТ - базирани иновационни образователни технологии;
  • Придобити и усъвършенствани от страна на преподавателите умения за „проблемно базирано“ преподаване;
  • Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
  • Съществено повишено качество на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
  • Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на преподавателите във ВУ и стимулиране на най-добрите преподаватели;
  • Постигнато допълнително насърчаване мобилността на преподаватели и трансграничното сътрудничество между висшите училища.

Месец за стартиране на дейността 7

Продължителност на дейността (месеци) 24

Дейност 7 - Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висши училища, участващи в проекта

Дейност 7

МУЛТИПЛИЦИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ПРОВЕДЕНИТЕ КРАТКОСРОЧНИ СПЕЦИАЛИЗАЦИИ ЧРЕЗ СПОДЕЛЯНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ МЕЖДУ БЪЛГАРСКИТЕ ВИСШИ УЧИЛИЩА, УЧАСТВАЩИ В ПРОЕКТА

Описание

Дейността предвижда обучение на студентите от ВУ кандидат, от преподаватели на партньорите, и обратно. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване) в асоциирания партньор. Дейността ще включва осъществяване на преподавателска дейност на студенти в рамките на обучението им по учебни дисциплини от учебната програма на съответната специалност от включените в проектното предложение професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.

Предвижда се прилагането на иновативни методи на преподаване, както и ИКТ-базирани иновационни образователни технологии, усвоени по време на специализациите. Темите ще бъдат свързани с развиването на предприемачески умения у студентите, като ще се използва метода на проблемно-базирано обучение. По този начин студентите ще имат възможността да изучават даден въпрос или тема в контекста на комплексни, многостранни и реални проблеми от реалния живот. За целта ще бъдат осигурени различни източници на информация, насоки и инструкции към студентите, така че те да овладеят знания и да развият умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблемно-базирани казуси.

В рамките на дейността е предвидено да вземат участие студентите от всички нови специалности, разработени в рамките на проекта.

Начин на изпълнение

Изпълнението на дейността ще се основава на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.

В дейността е предвидено 10 преподаватели, преминали краткосрочни специализации в чужбина, от страна на ЮЗУ „Неофит Рилски“ да преподават на студентите от НВУ „Васил Левски“ и СУ „Св. Климент Охридски“, 20 преподаватели от страна на партньора – НВУ „Васил Левски“ да преподават на студентите от СУ „Св. Климент Охридски“ и ЮЗУ „Неофит Рилски“ и 15 преподаватели преминали краткосрочни специализации в чужбина, отстрана на СУ „Св. Климент Охридски“ ще преподават на студентите от ЮЗУ „ Неофит Рилски“ и НВУ „Васил Левски“.

Дейността ще стартира през единадесети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет проектни месеци.

Резултат

  • 45 споделени преподаватели между партниращите български висши училища;
  • 90% дял на преподавателите, преминали краткосрочни специализации в асоциирания партньор в чужбина по настоящата процедура, които са останали на работа във висшето училище – кандидат/партньор 6 месеца след приключване на проекта;
  • Съществено повишено качество на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
  • Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на преподавателите във ВУ и стимулиране на най-добрите преподаватели;
  • Повишаване качеството на образование чрез поставяне на университетите в реална конкурентна среда, както на национално, така и на международно ниво.
  • Изградена устойчива и ефективна връзка между трите висши училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление;
  • Постигнато хармонизиране на предлаганите от трите висши училища програми и търсените от пазара на труда квалификации;
  • Успешно осъществено мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища, участващи в проекта.

Месец за стартиране на дейността 11

Продължителност на дейността(месеци) 20

Дейност 8 - Кариерно консултиране и ориентиране на студенти

Дейност 8

КАРИЕРНО КОНСУЛТИРАНЕ И ОРИЕНТИРАНЕ НА СТУДЕНТИ

Описание

Дейността е насочена към подобряване на процеса по кариерно консултиране и ориентиране на студентите,обучаващи се в трите ВУ и е насочена към подкрепа за успешна реализация на пазара на труда, в това число изграждане на лична самооценка, определяне на възможни алтернативи за бъдещо развитие, помощ при съставяне на документи за кандидатстване за работа, насоки за добро представяне на интервю и др.

Водещият партньор по проекта ЮЗУ „Неофит Рилски“ ще изгради и за трите организации-партньори ЕДИННА СИСТЕМА ЗА ПРОСЛЕДЯВАНЕ НА РЕАЛИЗАЦИЯТА НА СТУДЕНТИТЕ, които се обучават в новите учебни програми, разработени в рамките на проекта.

Единната система ще предоставя информация за всички съвместни програми (минали, настоящи и планирани) и студентите участващи в тях. Ще предоставят данни за реализацията на участващите студенти. В рамките на системата ще бъде създаден регистър на бившите възпитаници, както и инструмент за проследяване на тяхната професионална реализация. Системата ще включва механизъм за контакт с бившите възпитаници за подпомагане на обучението в практически аспект – чрез технически средства и контакт с бизнеса. Изградената система ще повиши качеството на университетските дейности за по-добра реализация на студентите в съответствие с критериите в рейтинговата система за висшите училища на МОН.

Дейността включва също така организиране и провеждане на общо 9 КАРИЕРНИ БОРСИ, както следва: 3 кариерни борси в ЮЗУ „Неофит Рилски“, 3 кариерни борси в НВУ „Васил Левски“ и 3 кариерни борси в СУ „Св.Климент Охридски“.

Целта на дейността е подпомагане на професионалното ориентиране на студентите и изграждането на по-добре съобразено с трудовия пазар качествено образование, което на свой ред ще стимулира растежа, иновациите и конкурентоспособността в икономиката. Проследяването на професионалната реализация на висшистите има за цел увеличаване на подробните и съпоставими данни за заетостта им и социалните резултати от тяхното образование.

Начин на изпълнение

Настоящата дейност е насочена към студентите от включените в проекта професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление. Организирането на кариерни борси и кариерното консултиране ще се основават на механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.

В рамките на кариерните борси ще се проведат интерактивни сесии за успешна кариера на студентите, включващи различни презентации, дискусии и активности. Студентите ще могат да се срещнат с потенциални работодатели, ще получат подробна информация за кариерните възможности в различни сектори, ще участват в пробни интервюта и уъркшопи за подготовка на автобиография и мотивационно писмо и подготовка за интервю за работа. Студентите ще бъдат запознати и с тенденциите на пазара на труда у нас и по-конкретно с перспективите за професионална реализация.

Дейността по разработването на Единна система за проследяване в страната и в чужбина, реализацията на студенти, завършили съвместните програми, ще бъде осъществена от водещата организация ЮЗУ „Неофит Рилски“, но ще обхваща и другите две партниращи висши училища.

Дейността ще стартира през шести проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и пет проектни месеци.

Резултат

  • Създадена единна система за трите организации-партньори с богат инструментариум за постоянно събиране и поддържане на информация за реализация на завършилите студенти;
  • Проведени 9 кариерни борси с цел подпомагане на професионалното ориентиране на студентите;
  • Повишено качество на университетските дейности за управлението на политиките по образование в трите ВУ;
  • Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
  • Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на студентите в трите ВУ
  • Изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование.

Месец за стартиране на дейността 6

Продължителност на дейността (месеци) 25

Дейност 9 - Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища

Дейност 9

СЪЗДАВАНЕ НА МРЕЖИ ОТ КАРИЕРНИ ЦЕНТРОВЕ В ПАРТНИРАЩИТЕ БЪЛГАРСКИ ВИСШИ УЧИЛИЩА

Описание

В рамките на настоящата дейност ще бъдат изградени кариерни центрове на територията на ЮЗУ „Неофит Рилски“, НВУ „Васил Левски“ и Геолого-географския факултет на Софийски университет „Св. Климент Охридски“, които ще бъдат интегрирани в единна информационна мрежа.

Дейността ще обхваща студентите, обучаващи се в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление и ще се осъществи съвместно от организациите- партньори по проекта.

Кариерните центрове ще следят движението на пазара на труда посредством разработване и управление на база данни за потенциални работодатели, за конкретни позиции, за стажантски програми, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или по конкретни задания, информация за фирмени представяния и семинари и др.

Мрежата от кариерни центрове на трите ВУ ще предоставя услуги, насочени както към кариерно планиране, свързано с идеите за учене през целия живот, взимане на решения, управление на редица събития и роли, което формира кариерата на студента и подпомага постигането на неговите цели, избор на професия.

Начин на изпълнение

Дейността ще бъде насочена към целевата група от включените в проекта професионални направления 5.3Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление и ще се основавана механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.

Предвидено е дейността да бъде осъществена съвместно от организациите- партньори по проекта в рамките на две под-дейности:

 -под-дейност 1: „Създаване на 3 бр. кариерни центрове на територията на ЮЗУ, НВУ и СУ, вкл. система за осигуряване на работата им“ и

 -под-дейност 2: „Изграждане на единна информационна мрежа на трите кариерни центъра“

Дейността ще стартира през девети проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и два проектни месеци.

Резултат

  • Изградена мрежа общa информационна мрежа на кариерни центове в рамките на три висши училища с страната
  • Подобрено сътрудничество между бизнес и образование, което да окаже влияние върху развитието на икономиката и подобряването на качеството на живот в страната;
  • Модернизиране на образователната система в три висши училища, насочена към проучване, планиране и задоволяване на нуждите на пазара на труда от практически подготвени специалисти;
  • Изграждането на по-информирани, компетентни и мотивирани млади хора, които виждат своето бъдеще в България;
  • Утвърждаване на кариерното консултиране в образованието и подпомагане на професионалната ориентация и успешната реализация на младите хора.
  • Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
  • Преодоляване на негативните тенденции в кариерното израстване на студентите в трите ВУ;
  • Изграждане на устойчива и ефективна връзка между висшите училища и пазара на труда и постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование.

Месец за стартиране на дейността 9

Продължителност на дейността(месеци) 22

Дейност 10 - Организиране на студентски клубове и провеждане на допълнителни обучения за студентите, насочени към развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност

Дейност 10

ОРГАНИЗИРАНЕ НА СТУДЕНТСКИ КЛУБОВЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА СТУДЕНТИТЕ, НАСОЧЕНИ КЪМ РАЗВИТИЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКИ УМЕНИЯ, ПРЕЗЕНТАЦИОННИ УМЕНИЯ И ДИГИТАЛНА КРЕАТИВНОСТ

Описание

В рамките на настоящата дейност, организации- партньори по проекта предвиждат формиране на студентски клубове на територията на трите висши училища, посредством които да бъдат организирани и проведени разнообразни уъркшопи, дискусии, ролеви игри и други с цел разработване на лични професионални планове за реализация, усвояване на уменията, необходими в процеса за търсене на работа, умения за дебатиране, работа в екип, решаване на конфликти и реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и други, което да подпомогне студентите за адекватна реализация на пазара на труда.

Всяка от организациите-партньори ще организира по три студентски клуба, с различна тематична насоченост. В рамките на клубовете ще бъдат проведени допълнителни обучения на студенти за развитие на техните предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, с продължителност 40 часа за всяко обучение.

Начин на изпълнение

Дейността се осъществява на ниво висше училище. Студентите, които ще участват в дейностите за развитие на меки умения ще бъдат подбирани на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.

Дейността ще бъде насочена към целевата група от включените в проекта професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление. Участниците във всяко от обученията ще получат сертификат или удостоверение за успешното му завършване.

Дейността ще стартира през седми проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и четири проектни месеци.

Резултат

  • 460 студенти, получили подкрепа за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност;
  • 90 студенти, получили подкрепа за развитие на дигитални умения в сферата на географските информационни системи;
  • Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
  • Създадени студентски хъбове, които да организират различни клубове – по предприемачество и дигитална креативност, интерактивни уъркшопи, свързани с географските информационни системи;
  • Съществено повишаване на качеството на висшето образование и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование.

Месец за стартиране на дейността 7

Продължителност на дейността(месеци) 24

Дейност 11 - Развитие на меки умения у студентите, чрез организиране на допълнителни студентски обучения, провеждане на кариерните акселератори и студентски състезания

Дейност 11

РАЗВИТИЕ НА МЕКИ УМЕНИЯ У СТУДЕНТИТЕ, ЧРЕЗ ОРГАНИЗИРАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ СТУДЕНТСКИ ОБУЧЕНИЯ, ПРОВЕЖДАНЕ НА КАРИЕРНИТЕ АКСЕЛЕРАТОРИ И СТУДЕНТСКИ СЪСТЕЗАНИЯ

Описание

Настоящата дейност е насочена към създаване на уменията на студентите за намиране на работа, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др., посредством организиране на различни събития за студентите от целевата група от включените в проекта направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.

В рамките на дейността се предвижда се да бъдат организирани 3 еднодневни кариерни акселератора в ЮЗУ„Неофит Рилски“, 3 в НВУ „Васил Левски“ и 3 в СУ “Св. Климент Охридски“, в които ще вземат участие общо 360студенти (по 40 студенти във всеки един от акселераторите).

Дейността предвижда и провеждането на 3 събития под наслов Hack the Earth, които ще представляват мащабни международни форуми, включващи конференции, хакатони, дискусии, кръгли маси и изложения. Всяко ще бъде с продължителност 7 дни и ще включва 300 студенти.

На събитията ще бъдат поканени учени от българската и международната научни общности.

Начин на изпълнение

Студентите, които ще участват в дейността, ще бъдат определени на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.

Дейността ще бъде насочена към целевата група от включеното в проекта професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника (ЮЗУ), 4.4 Науки за земята (СУ) и 3.7 Администрация и управление(НВУ).

Кариерните акселератори ще бъдат организирани в три отделни семестъра във всяко от трите ВУ. Предвидено е всеки от акселераторите във водещата организация да бъде проведен в рамките на 4 дни и в него да се включват до 160 студента.

Дейността ще стартира през седми проектен месец и ще бъде извършена в рамките на 24 проектни месеци.

Резултат

  • 360 студенти, участвали в дейности за развитие на меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа, организиране на презентационни събития, интервюта, дискусии и др.;
  • Организирани 9 бр. кариерни акселератори в рамките на трите висши училища – партньори;
  • Проведени 12 бр. състезания за бизнес идеи (6 бр. в ЮЗУ „Неофит Рилски“, 3бр. в НВУ „Васил Левски“ и 3 бр. в СУ „Св. Климент Охридски“);
  • Организирани и проведени 3 бр. тридневни обучения на тема „Създаване на иновации, защита на интелектуалната собственост и на трансфер на технологии в партньорство с бизнеса“;
  • Организирани и проведени 3 бр. едноседмични международни форума, предоставящи на студентите възможността да се запознаят с най-новите технологии за наблюдения на Земята и да създадат нови технологични решения;
  • Изградена модерна система и усъвършенствани форми за учене през целия живот в системата на висшето образование, задоволяващи индивидуалните потребности на личността за по-добра адаптивност към променящата се работна среда и адекватно отговарящи на социално-икономическите реалности за растеж, планирани в област на въздействие „Модернизиране на висшето образование“ на Националната стратегия за учене през целия живот;
  • Съществено повишена съвместимост на качеството на висшето образование в трите ВУ с Европейското пространство за висше образование;
  • Подобрено сътрудничество между бизнес и образование, което да окаже влияние върху развитието на икономиката и подобряването на качеството на живот в страната.

Месец за стартиране на дейността 7

Продължителност на дейността(месеци) 24

Дейност 12 - Изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, в т.ч. мобилност за обучение и мобилност за научноизследователска дейност

Дейност 12

ИЗХОДЯЩА МОБИЛНОСТ НА СТУДЕНТИ, ДОКТОРАНТИ, ПОСТДОКТОРАНТИ, СПЕЦИАЛИЗАНТИ, МЛАДИ УЧЕНИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛИ И УЧЕНИ, В Т.Ч. МОБИЛНОСТ ЗА ОБУЧЕНИЕ И МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ И НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ

Описание

Настоящата дейност предвижда провеждането на изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени от трите висши училища-партньори, която се основава на база механизма за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта.

С оглед спецификата на потребностите на целевите групи, изходящата мобилност е обособена в 2 групи според нуждите на допустимите участници:

А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти;

Б. Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени.

Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебната програма на студентите за придобиване наобразователно-квалификационна степен. Изходящата мобилност за обучение е планирано да се отнася до всякатематична област или академична дисциплина от учебната програма на студента/докторанта.

Изходящата мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени ще бъде с цел обучение и обмяна на опит, преподаване, изпълнение на научноизследователски задачи, като участие в научни конференции и други.

Начин на изпълнение

Дейността ще бъде насочена към целевата група от включените в проекта професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление и ще се изпълнява от кандидата и партньора – висши училища при условията на режим „не помощ“.

Дейността ще стартира през седми проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и четири проектни месеци.

Всички изходящи мобилности, планирани в рамките на дейността, ще бъдат удостоверени от чуждестранните асоциирани партньори с документи (удостоверение/сертификат) за успешно приключила мобилност, подписани от приемащата организация, посочващи името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността.

Резултат

  • 85 студенти, включени в програми за мобилност при чуждестранни асоциирани партньори;
  • 5 докторанти, включени в програми за мобилност при чуждестранни асоциирани партньори;
  • 26 постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи или учени, включени в мобилност, които са с повишена квалификация и умения и по-добра реализация, от които 20 са млади учени до 34 г;
  • Постигнато съществено повишаване на качеството на образованието в трите университета и на съвместимостта им с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование;
  • Насърчена мобилност на студенти, докторанти и преподаватели и трансгранично сътрудничество между висшите училища;
  • Постигната интернационализация на висшите училища –партньори по проекта.

Месец за стартиране на дейността 7

Продължителност на дейността(месеци) 24

Дейност 13 - Входяща мобилност за преподаване: привличане на чуждестранни преподаватели

Дейност 13

ВХОДЯЩА МОБИЛНОСТ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ: ПРИВЛИЧАНЕ НА ЧУЖДЕСТРАННИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ

Описание

Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели с цел преподаване на студенти от българските висши училища, включени в проекта. Входящата мобилност за преподаване ще бъде осъществена от преподаватели от чуждестранните асоциирани партньори - Академията за сухопътни войски „Николае Балческу“ в Сибиу, Университет „Спиру Харет“ Букурещ и Технически Университет по Строително Инженерство Букурещ - ТУСИБ. Асоциираните партньори управляват центрове за върхови постижения в областта на образованието и научните изследвания и разполагат с висококвалифицирани учени и специалисти в сферата на социалните, природните и икономическите науки.

Те ще проведат специализирани обучения в професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление, които ще бъдат съчетани с възможност за повишаване на знанията и уменията по предприемачество на българските студенти. Обученията ще бъдат с ясно изразен интердисциплинарен характер, което ще позволи изучаване едновременно на всички взаимовръзки между отделните научни области в сферата на предприемачеството, корпоративната сигурност и киберсигурност, аутсорсинга, геопространствените анализи, регионалния мениджмънт и градската икономика, както и на практическата им приложимост.

Начин на изпълнение

Преподавателската дейност в рамките на входящата мобилност ще бъде с продължителност 90 часа преподаване при 3-месечна мобилност. Успешно приключилата мобилност ще бъде удостоверена с документ (удостоверение/сертификат), подписан от приемащата организация (висшето училище кандидат/партньор), посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. Преподавателската дейност по време на мобилността ще бъде насочена предимно към студентите от целевата група от включените в проекта професионални направления 5.3 Комуникационна и компютърна техника, 4.4 Науки за земята и 3.7 Администрация и управление.

Дейността ще стартира през седми проектен месец и ще бъде извършена в рамките на двадесет и четири проектни месеци.

Резултат

  • Успешно реализиране на програми за входяща мобилност, посредством осъществена преподавателска дейност от 19 чуждестранни преподаватели в трите организации-партньори;
  • 100 % дял на преподавателите от асоциираните висши училища, от включените в дейност по настоящия проект, получили удостоверение за успешно премината входяща мобилност;
  • Постигната интернационализация на висшите училища – партньори по проекта;
  • Постигнато допълнително насърчаване мобилността на преподаватели и подобрено трансгранично сътрудничество между висшите училища;
  • Съществено повишено качество на образование в трите ВУ по проекта и на съвместимостта му с европейските системи за висше образование с цел заемане на достойно място в Европейското пространство за висше образование.

Месец за стартиране на дейността 7

Продължителност на дейността(месеци) 24