Специалност „Управление на обществените поръчки”

Образователно-квалификационна степен
„Магистър”
Професионална квалификация
„Мениджър”
Форма на обучение
Дистанционно
Срок на обучение
2 или 3 семестъра
Факултет
„Общовойскови”
Изисквания
Кандидатите да притежават образователно-квалификационна степен „бакалавър” или „магистър” от областите на висшето образование.
 
1. Насоченост на изграждането на випускника и изпълнявани функции.
Магистърската програма по специалността „Управление на обществените поръчки” е предназначена за обучение в интердисциплинарна, широкопрофилна подготовка за придобиване на висше образование в област “Социални, стопански и правни науки”. Програмата за обучение е  изградена около концепцията за оптимално хармонизиране на подготовката с цел получаването на базова компетентност в областта на обществените поръчки като основен метод за харченето на публичните средства и възможността за реализация в структурите за управление на обществените поръчки в стопанската и нестопанската сфера. Обучението се осъществява по основополагащи и профилиращи модули, съдържащи задължителни, избираеми и факултативни дисциплини (специализирани курсове), както и чрез прилагане на нови и разнообразни учебни форми.
 
Випускникът трябва да има следните ключови компетенции:
  • да притежава фундаментална икономическа подготовка и знания в областта на обществените поръчки;
  • да изработва и взема целесъобразни и икономически обосновани управленски решения на различни нива в управленската йерархия;
  • да осъществява икономично, ефективно и ефикасно ресурсно управление;
  • да управлява движението на материалните и информационните потоци в сферата на обществените поръчки;
  • да провежда изследователска дейност, като анализират проблемите и причините, които ги пораждат, генерират алтернативи и управляват риска;
  • да притежава необходимата бизнес етика, знания и умения за работа в екип.
 
2. Професионална реализация.
След завършване на пълния курс на обучението, випускникът ще може да заема следните начални длъжности в различни сфери на обществения живот:
  • експерт в Агенцията за обществени поръчки;
  • мениджър по възлагането на обществените поръчки;
  • мениджър по изпълнението на обществените поръчки;
  • директор на дирекция (началник на отдел) „Обществени поръчки“ в държавна и общинска администрация
  • експерт по обществени поръчки в държавна и общинска администрация
  • други длъжности, съответстващи на неговата квалификация;
  • консултант и експерт в областта на обществените поръчки в публично-правния и в частно-правния сектор.
 
3. Обучаемите, завършили образователната програма придобиват специални компетенции.
3.1. Нови знания за:
  • за правния режим на обществените поръчки;
  • за управлението и контрола на обществените поръчки;
  • за планирането на обществените поръчки;
  • за превенцията и противодействието на корупцията при възлагане на обществени поръчки;
  • за управлението   на доставките;
  • за системите за управление на качеството и стандарти.
3.2. Изградени нови способности за:
  • да ръководят обществените поръчки в организацията;
  • ефективно да управляват финансовите, материалните, човешките и информационните ресурси; - да планират потребността от материални ресурси, разходите по тяхното придобиване, съхранение,транспортиране и съхранение;
  • да ръководят планирането на обществените поръчки;
  • да предлагат оферти, водят преговори и сключват сделки;
  • да използват предоставената информация за изработването и вземането на управленски решения;
  • да анализират финансовото състояние на кандидатите за изпълнител и вземат обосновани управленски решения;
  • да съдействат за повишаване  качеството на обслужването в сферата на обществените поръчки;
  • да оценяват риска;
  • да притежават фирмена култура и етика и да комуникират с други национални и чужди организации;
  • да прилагат правната и нормативна уредба;
  • да ползват справочна документация и информация.
3.3. Ценностни ориентации:
  • толерантност, отвореност и уважение към различните позиции и идеи;
  • лична отговорност и уважение към основните свободи и права на човека;
  • естетическа, нравствена и здравна култура;
  • готовност и стремеж към учене през целия живот;
  • способи за общуване, комуникация и работа в екип в нееднородна среда;
  • лоялност към институциите.