Партньорството между НВУ и фирма CreateX осигурява работа на млади хора

Само месец след като Националният военен университет „Васил Левски“ стана домакин на първия курс по дигитален маркетинг, осъществен съвместно с фирма CreateX, в компанията вече работят осем от курсистите, преминали през обучението. Преди да бъдат назначени, те са преминали и през стажантската програма на CreateX. „След това подборът се случи по доста практичен начин. От значение бяха знанията и уменията, които тези хора усвоиха в периода на курса и стажантска програма“, уточнява управителят на фирмата Александър Иванов и допълва, че идеята, която стои зад всичките 240 часа обучение, е да изправи стажантите в ситуации с работа по реални казуси и тяхното разрешаване.

Снимка

„Това е всъщност най-прекият и сигурен път за отключването на вратата към кариерна реализация в агенцията ни. И понеже курсът се оказа успешен, планираме да направим още едно обучение по основи на дигиталния маркетинг, като част от проекта „Градим дигитален Търновград”. Аз лично с нетърпение очаквам срещата с амбициозните търновчани и в частност със студентите на Военния университет“, казва още Александър Иванов.

Следващата голяма стъпка в това сътрудничество ще бъдат съвместните магистърските програми, които Военният университет предвижда в сферата на технологиите и цялостното навлизане в дигиталния свят. Двете специалности, в които CreateX планира да вземе участие, са „Аутсорсинг и киберсигурност” и „Технологично предприемачество”. „На този етап ще вляза в ролята на консултант по изграждането на структурата на тези програми от гледна точка на предмети, практическа насоченост и ефективна приложимост на материала. Идеята е бъдещите студенти в тези специалности да имат възможност да се докоснат до бизнеса и да използват теоретичните си знания в практиката в реална работна среда“, коментира г-н Иванов.

Иван Иванов и Йоана Пеева са сред първите курсисти, които вече работят в компанията. И двамата са били провокирани от обучението и от възможността да се научат да правят дигитален маркетинг.

„В интерес на истината точно мислех да се запиша да уча в тази сфера и попаднах на публикация във Фейсбук, свързана с курса по дигитален маркетинг. Реших да се запиша на момента, макар че нямах никакви познания в тази сфера или всъщност – точно поради тази причина“, признава Иван, който се представя като мечтател, авантюрист, с поглед към новото, уважаващ традициите и стремеж към развитието. И допълва, че е любител на кучетата.

Йоана се включва в разговора, като казва: „Бях се записала на същия курс Marketing Basics, но в онлайн варианта му в SoftUni. След като видях, че има възможност да посетя негова интензивна присъствена форма, не се поколебах и за миг, въпреки че съм от Габрово – на 50 км от Велико Търново. Но твърдо вярвах, че на живо ще науча много повече, и така и стана. Сигурна съм, че нямаше да усетя невероятно мотивиращата енергия на Алекс по същия начин през екрана на лаптопа“.

Йоана учи „Реклама” в Нов български университет, интересува се от новостите в областта на маркетинга и е категорична, че курсът е най-солидната макретингова основа, която е получила до момента.

„Бях силно впечатлена, когато Алекс спомена по време на курса, че имаме реалната възможност за стаж в неговата агенция. Влизайки за пръв път през вратата на НВУ, бях притеснена, не познавах никого и изобщо не знаех къде да отида. А в края на лекцията, тотално нетипично за моята притеснителна личност, отидох при Алекс и го попитах дали мога да започна стаж, като само три часа по-рано дори не смеех да си мечтая, че това е възможно. Той ме попита какво мога да правя, а аз му казах – да пиша. Той ми подаде ръка и отвърна „Ще пишеш”. И така започна моят път като копирайтър в CreateX“, казва Йоана, когато става дума за това как точно те двамата са попаднали в компанията.

Иван допълва: „Защото компанията дава възможност на хора с хъс и желание за работа и развитие в сферата на дигиталния маркетинг. Когато усетиш нещо, че е твоето не се колебаеш и нещата се случват.